Przy pomocy dyni przeprowadziliśmy jedne z zajęć wykorzystujące metodę projektu.
Zaczęliśmy od omawiania warunków w jakich rośnie dynia oraz jej zastosowań. Dzieci odkryły, że można z niej przyrządzić pyszną i zdrową zupę, ale także wykorzystać do przygotowania niesamowitych dekoracji domu i ogrodu.
Nasi uczniowie podczas zajęć skupili się właśnie na tworzeniu takiej ozdoby. Wycięliśmy otwór, przez który mogliśmy wydrążyć miąższ dyni. We wnętrzu oprócz miąższu znajdowały się również pestki. Od razu omówiliśmy ich właściwości i dlaczego warto je jeść (ze względu na zawartość zdrowych tłuszczy oraz witamin). Uczniowie wyjmowali pestki z bardzo śliskiego miąższu. Każdy miał wydobyć po 10 sztuk pestek, umyć je i zostawić do wyschnięcia. Zadanie matematyczne okazało się to nie lada wyzwaniem ponieważ pestki wyskakiwały z rąk. Jednak mimo wszystko udało się zdobyć każdemu zadaną ich ilość. Liczyliśmy kolejno oraz dodawaliśmy wspólnie nasze zdobycze.
To były zajęcia senso-plastyczne. Dzięki temu ćwiczyliśmy motorykę małą oraz swój refleks.
Na koniec dzieci za pomocą noży wycięły oczy, nos i buzię i umieściły we wnętrzu dyni świeczkę - lampion gotowy.
Przy okazji poćwiczylismy pisanie literki D, d metodą malejącą. Wyszukaliśmy w wyrazie samogłoski oraz sylaby.
W ten sposób połączyliśmy wiele dziedzin w jednym temacie...bo życie nie dzieli się na przedmioty.


